A semmiből is lehet valami

Barka boszorkánykonyhája



Narancslikőr (ajándékba is)

2013.12.20 18:27

Narancslikőr (ajándékba is)

 

 

Az alapreceptet az interneten találtam , csak módosítottam kicsit a mennyiségen... Isteni finom lett! Ugyan ajándékba készült, de egy kiskanállal megkóstoltam :D Kell, még egy adagot gyártanom, pedig nem vagyok oda a narancs ízű dolgokért.

 

Hozzávalók:

  • 3 db narancs
  • 2 dl vodka
  • 30 dkg cukor (kicsit talán édes lett, aki nem szereti túl édesen, tegyen bele csak 20 dkg-ot)
  • egy fél fiola vanília aroma
  • kardammom (nekem őrölt volt itthon, egy szűk kávéskanálnyi)
  • egész fahéj

Elkészítés

  1. A narancsokat meghámoztam úgy, hogy a fehér részét is leszedtem. Egy fél naranccsal való kínlódás után rájöttem, hogy úgy a legkönnyebb, ha felnegyedelem a narancsokat és egy éles késsel kivágom a húsát úgy, hogy maradjon a héjon egy kicsi. De így tutira nem került bele a fehér része. Gondolom megkeserítené.
  2. Egy jól záródó üvegbe (mondjuk befőttes üveg) beletettem, rászórtam a kardammomot, beleöntöttem a vaníliát, és beletettem 1 db egész fahéjat, majd felöntöttem a vodkával. Jól lezártam, és 1 hétre hűtőbe tettem. Naponta kétszer összeráztam az üveg tartalmát.
  3. Ha eltelt az 1 hét... A cukrot összeforraltam fél liter vízzel.
  4. A vodkát leszűröm egy tálba vagy egy másik üvegbe. Én belenyomkodam a narancs levét is kicsit, és felöntöttem a cukros vízzel. Majd még forrón csattos üvegbe öntöttem, és szorosan lezártam.
  5. Innentől kezdve még 4-5 napig hadd érjen a hűtőben. Az üvegbe tehetünk még egész fahéjat, narancshéjat (fehér rész nélkül). Jól mutat benne.

 

Forrás: https://haziasszonysuli.hu/fozes/7-konnyen-elkeszitheto-likor-recept-akar-karacsonyra-is