A semmiből is lehet valami

Barka boszorkánykonyhája



Zsömlék-kiflik

2014.01.28 18:22

Zsömlék-kiflik

Tegnap sütöttem zsömlét. Őszintén ehetetlenül rossz lett, pedig egy olyan könyvből sütöttem, amiben kenyér és péksütemény receptek vannak. Majd eszembe jutott, hogy egy ismerősömnél nagyon finom császárzsemlét ettem és elkértem a receptjét. Meg is kaptam, de voltak olyan hozzávalók, amit még nem tudtam, hogy honnan szerezzek be, így amíg a válaszára vártam, hogy ő, hogy csinálta, kipróbáltam egy kenyér receptem, amin picit módosítottam. És igen, igen, igen!!! Végre sikerült! Nagyon finom lett!

 

Hozzávalók:

  • 260 ml víz
  • 46 dkg liszt
  • 2 kiskanálnyi só
  • 2 teáskanálnyi tejpor
  • 2 teáskanálnyi cukor
  • 1 csomag instant élesztő
  • tetejére: ízlés szerint, nagy szemes só, köménymag, szezámmag, stb…

Elkészítés:

  1. Én a kenyérsütő gép dagasztó programjával csináltam, amibe csak beleteszem a hozzávalókat és elindítom a programot kelesztéssel együtt. De ha nincs gép, akkor a víz egy kevés részében felfuttatom az élesztőt pici cukorral, majd a többi hozzávalóval együtt egy rugalmas, közepes keménységű tésztát gyúrok. Majd ezután duplájára kelesztem.
  2. Lisztezett deszkán formázom egyszerű zsemlének vagy kiflinek.
  3. A sütőt előmelegítem kb. 190 fokra. Vízzel kicsit megkenem a péksütik tetejét, megszórom a megszórni valóval, és szép pirosra sütöm.