A semmiből is lehet valami

Barka boszorkánykonyhája



Hókifli

2014.01.28 18:12

Hókifli

A hétvégén olyan sütit szerettem volna sütni, aminek a készítésébe Grétit is bevonhatom. Egész hétvégén azt hallottam: „Anya mikor csináljuk már a sütit?” Tehát vasárnap neki is álltunk. Ez egy nagyon egyszerű recept. Már nagyon régen találtam a Nosalty.hu-n, „Kilteh” felhasználónak köszönhetem. Amin most változtatunk, azon egyszerű oknál fogva, hogy elfogyott a vaníliás cukor itthon, az az, hogy fahéjas porcukorba forgattuk. Annak idején a nagymamám is így csinálta. Én készítettem a tésztát, Gréti töltötte és formázta (ez látszik a képeken), most nem a tökéletességre mentünk :D De nagyon ügyes kis kuktám volt :)

Hozzávalók:

  • 1 kis pohár tejföl
  • 1 kis pohár zsír
  • fél csomag sütőpor
  • 5 dkg porcukor
  • csipet só
  • kb. 40-50 dkg liszt, amennyit a tészta felvesz
  • sütésálló lekvár
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • + porcukor és vaníliás cukor a forgatáshoz

Elkészítés:

  1. A tészta hozzávalóit jó alaposan összegyúrjuk, amíg egy szép, sima tésztát nem kapunk.
  2. A tésztát lisztezett deszkán kinyújtjuk, kis köröket szaggatunk belőle, a közepébe tesszük a lekvárt, feltekerjük és formázzuk.
  3. Előmelegített sütőben, kb. 180 fokon, világos barnára sütjük, majd még forrón – ez nagyon fontos -, vaníliás porcukorba forgatjuk.