A semmiből is lehet valami

Barka boszorkánykonyhája



Valentin muffin

2014.02.14 13:02

Valentin muffin

Hát nem tudtam kitalálni jobb nevet a sütimnek… Mivel van benne szilvalekvár, csoki, mazsola, málnahab a tetején. Ezért számtalan variáció fordult meg a fejemben. Többek között a „Szilvalekváros, csokis, mazsolás muffin málnahabbal” is. De olyan hosszú lett volna. Így, hogy végül is születésnapra és Valentin napra készült, tehát csupa szeretet, lett Valentin muffin a neve :)

                                         

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 3 evőkanál szilvalekvár (vagy barack, vagy meggy, ki-mit szeret)
  • 15 dkg olvasztott vaj
  • 2 db tojás
  • 15 dkg cukor
  • 15 dkg liszt
  • fél fiola vanília aroma
  • fél fiola rumaroma
  • fél csomag sütőpor
  • 2 evőkanál natúr kakaópor
  • 2 evőkanál tej
  • 5 dkg csokoládé feldarabolva
  • 1-2 marék mazsola

A habhoz:

  • 2 dl habtejszín
  • ízlés szerint porcukor
  • 1 csomag habfixáló
  • 1 evőkanál málnalekvár

Elkészítés:

  1. A lekvárt, a tojásokat és a vajat kikeverem. Majd hozzáadom a többi összetevőt a csoki és mazsola kivételével, robotgéppel jól kikeverem.
  2. Belekeverem a csoki és a mazsolát. Majd muffintepsibe teszem.
  3. Előmelegített, 170 fokos sütőben kb. 30 perc alatt megsütöm, tűpróbáig.
  4. Ha elkészült, legalább 10 percig nem veszem ki a formákból.
  5. Ha legalább langyosra kihűlt a süti, elkészítem a habot. A tejszínt a porcukorral kicsit felverem, hozzáteszem a lekvárt és a habfixálót, majd kemény habbá verem.
  6. Habnyomó segítségével díszítem a muffinokat.
  7. A tetejére én olvasztott csokiból készítettem a szíveket. Temperáltam a csokit, és egy sütőpapírra szíveket rajzoltam belőlük kiskanál segítségével. Hagytam dermedni.

Ez pedig szülinapra :)