A semmiből is lehet valami

Barka boszorkánykonyhája



Krumplis nokedli

2014.01.25 15:32

Krumplis nokedli


 

Amikor nincs itthon semmi, még az idő is rossz, és ezért nincs kedvem boltba menni, de főzni kell, akkor szoktam átkölteni más ételeket, vagy kiagyalni rendhagyó recepteket. Összevissza volt a hűtőben a felvágottakon kívül, egy kis zöldség, hagyma, néhány szem maradék krumpli. Gondoltam csinálok krumplis tésztát, csak éppen tészta nem volt itthon. Itt Németországban amúgy nem is nagyon szoktam találni nemhogy fodros kockatésztát, de még sima kockatésztát sem. Inkább metélt tészták vannak, amik hasonlóak, de számomra a krumplis tészta, csak kockatésztával az igazi. Vannak ilyen heppjeim :D Azután gondolkodtam tojásos nokedliben is, de azt meg enni nem nagyon volt kedvem, ellenben rájöttem, hogy talán nem is lehet olyan rossz krumplis tészta helyett, krumplis nokedlit csinálni. Kicsit féltem a végeredménytől, de nagyon finom lett, sőt nekem most ez sokkal jobban ízlik, igaz, hogy nem teljesen a hagyományos krumplis tészta szerint csináltam…                                                                                                         

Hozzávalók:

  • kb. 50 dkg lisztből nokedli (Én a nokedlit úgy készítem, hogy a lisztet összekeverem nagyon simára – akár robotgép segítségével -, 2 tojással, ízlés szerinti sóval, egy nagyon csapott evőkanálnyi búzadarával, és annyi vízzel, hogy közepes sűrűségű, szaggatható tésztám legyen.)
  • kb. 0,5 kg burgonya
  • 1 közepes fej hagyma
  • kevés olaj
  • pirospaprika, só, bors, őrölt köménymag
  • 25 dkg bacon kockázva

Elkészítés:

  1. A burgonyát megpucolom, apró kockákra vágom, és sós vízben felteszem főni.
  2. A nokedlinek felteszek vizet forrni, majd amíg felforr, kikeverem a nokedli tésztáját. Ha forr a víz, beleszaggatom, kifőzöm, szűrő segítségével kiszedem és átöblítem hideg vízzel, így nekem sosem ragad össze (ha nem azonnal használom fel, akkor pici vajat is szoktam közé keverni).
  3. A hagymát apró kockákra vágom és olajon megpirítom. Majd félrehúzom a tűzről, szórok rá ízlés szerint pirospaprikát (nálam 2 kávéskanálnyi), borsot (fél kávéskanálnyi), őrölt köménymagot (1 kávéskanálnyi). Összekeverem.
  4. Ha a burgonya megfőtt, leöntöm a vizet róla, és összetöröm krumplinyomóval. Ráöntöm a hagymát az olajjal együtt és jól összekeverem.
  5. A nokedlit összekeverem a burgonyával, jénaiba vagy egy nagy tepsibe teszem. A kockázott baconnel megszórom a tetejét, és előmelegített sütőben, kb. 220 fokon megpirítom a tetejét.
  6. Befőttet kínálok mellé.